❤PESANAN DARI TUAN TANAH❤

❤Holla my readers n stalkers ..:)
❤Blog ini adalah blog peribadi yang mane kadang2 saya akan bercerita tentang life,
love dan ape yang saye rase saye nak kongsikan ngan korang sume . :)
❤Ahaa..bila masuk ke sini , sila jaga adab anda...:)
❤Korang boleh tinggalkan link korang kat shoutbox ..
❤Saya akan menjejaki jejak anda kembali..:)
❤Kalau rase blog ni menarik, boleh follow and i'll follow back...:)

Al-Kisah Aku & Pen-Pal~

Salam .
Hye all :) 

Sejak dua menjak nie , mood untuk berblogging semakin hambar . Aku pon tak tau kenapa . Kat kepala otak nie macam macam nak tulis , tapi bila log in blog je, terus mood tu mati . =.=' . 

Dan hari nie , aku paksa jugak mood tu 'hidup' balik . hehe . Aku taknak blog nie terabai begitu je . Bertuan tapi serupa tak bertuan . *Sigh lagi .

Tapi bukan tu sebenarnya yang aku nak gebang story dalam entry aku nie . Korang pernah dengar tak pasal pen-pal atau nama lainnya sahabat pena ? :) 




Dulu dulu , masa zaman sekolah , aku suka wat 'pen-pal collection' . Masa kat sekolah dulu , setiap minggu kat koop akan ada jual magazine berbentuk knowledge lah . Aku pon dah lupa nama majalah tu . 

Tapi aku tak beli pon . Dulu dulu , mak bagi duit sekolah cukup cukup untuk buat belanja makan je . =.=' . So, aku amek inisiatif pinjam majalah tu kat library . Free je , tak payah susah susah nak beli . :p 

sumber : google .

Aku akan belek majalah tu kat bahagian belakang sekali . Kat situ ada ruangan ala ala tambah kenalan macam tu la . Ada nama , alamat , nama sekolah dan tarikh lahir . Rambang mata nak memilih . Heee .*gatal !

So, aku bantai pilih je la mana nama nama yang sedap dan pelik pelik . Pastu catit kat note book details diorang . Pas siap siap pilih dalam tiga empat orang , aku terus ke koop pulak untuk beli setem dan sampul surat bunga bunga . * Kalo untuk setem dan sampul surat memang aku tak berkira .:P 

Balik rumah je, terus amek kertas kajang / test pad , then tulis surat dua tiga perenggan . Pen-pal nie yang bestnya, sebab kita dapat tambah kenalan secara tak langsung even tak bertemu muka . Pas dah siap tulis 'karangan' tu , aku amek bedak wangi kat bilik mak aku , then tabur sikit kat surat tu . Macam surat cinta  pulak kan . :p .




Beberapa minggu lepas tu, surat yang aku hantar berbalas . :) Dan sampai sekarang aku masih simpan surat tu dalam 'peti simpanan' aku .:p hehe . Tapi sayang sekali , abis je sekolah dan sampai sekarang aku terus 'lost contact' ngan sahabat sahabat pena aku . =.=' 

Tapak kaki : Sekali menaip , kemain panjang pulak entry aku nie . =.=' 
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA! :) KLIK BUTTON LIKE KALAU SUKE...:)

4 8689 biji gula-gula dari mereka :):

laskar pelangi berkata...

awak, kita pun pernah camtu. suka sangat usha mana muka yang kacak dan cantik cantik. tapi, kita takde lah hantar surat or kad kat dia tu. ehehe. just tengok2 biodata sahabat pena tu. ehehe :)

❤Mrs. Myra❤ berkata...

@laskar pelangi

hehe..kita 'rajin' bab2 tulis n hantar surat nie..hehe..:p

kay_are berkata...

aku tak rajin nak wat camtu ok.. so ko memang leh dikategorikan sebagai rajin!

❤Mrs. Myra❤ berkata...

@kay_are

well..:p