❤PESANAN DARI TUAN TANAH❤

❤Holla my readers n stalkers ..:)
❤Blog ini adalah blog peribadi yang mane kadang2 saya akan bercerita tentang life,
love dan ape yang saye rase saye nak kongsikan ngan korang sume . :)
❤Ahaa..bila masuk ke sini , sila jaga adab anda...:)
❤Korang boleh tinggalkan link korang kat shoutbox ..
❤Saya akan menjejaki jejak anda kembali..:)
❤Kalau rase blog ni menarik, boleh follow and i'll follow back...:)

Selamat Hari Guru, Teacher !

Salam .
Hye all :) 


Sedar tak sedar , rupanya dah hampir enam tahun aku meninggalkan zaman persekolahan . Zaman yang mana banyak manis dan pahitnya . :) Kadang kadang bila teringatkan kembali zaman persekolahan, aku hanya tersenyum .:) 

Teringat pada sorang cikgu Geografi aku yang agak garang orangnya . Hampir satu kelas pernah didenda gara gara tidak menyiapkan tugasan yang diberikan . 'Ketuk ketampi 100 kali kat luar kelas sekarang ! ' 

Tak kira pelajar lelaki , pelajar perempuan sume kena termasuk lah aku .:p kehkehkeh . Lepas 100 kali ketuk ketampi tu, nak turun naik tangga kaki rasa macam nak tercabut . >_< . Balik je, mengadu kat mak . "Mak, sakit kaki . Cikgu denda ketuk ketampi 100 kali sebab tak siap kerja sekolah . " sambil buat muka mintak simpati ."Padan muka . Tula, sape suruh malas buat keje sekolah . " Sobsobsob . >_< 


Setiap tahun masa sekolah , selalu mindset kat kepala , 16 Mei mesti tak payah bawak beg pegi sekolah sebab mesti cikgu tak mengajar punya . hehe . :p . Pernah la masa Hari Guru , aku punya la malas gila nak gi sekolah . Dan buat cuti umum sendirik . :p " Mak, hari nie angah malas nak gi sekolah . Mesti cikgu tak buat kelas hari nie. Sebab hari Guru kan .


Dan yang paling aku tak pernah lupa , masa aku sekolah rendah dulu . Tengok kawan kawan lain bagi cikgu hadiah, aku pon sibuk nak bagi hadiah . Tapi takde duit nak beli hadiah . Habes sabun mandi wangi ( yang masih belum digunakan ) kat umah aku rembat dan bungkus pakai kertas warna buat pembalut hadiah . hehe . 

Nasib la cikgu tu dapat ' hadiah special ' tu . Ok ape kan , bila cikgu tu mandi guna sabun yang aku hadiahkan, cikgu tu mesti ingat kat aku . :p  

Stop cerita kejap. :p Aku nak buat ucapan 'SELAMAT HARI GURU'  kepada guru guru yang pernah mengajar aku di SK (P) Methodist 1 Melaka , SMK Tun Tuah Melaka , SMK Wakaf Tapai, Terengganu dan para pensyarah di Kolej Universiti Islam Melaka . :) # ada macam dedikasi kat radio tak ? :p 


To my BFF yang juga bakal dan  bergelar guru , SELAMAT HARI GURU . :) 
Aku sayang korang sangat sangat !  ^_^ 


Tapak kaki : Selamat Hari Guru juga untuk Mr. Right yang pernah jadi 'guru sandaran' sekejap masa dia cuti hari tu . :) Happy Teacher's Day, Cikgu Tassrif ! hehe . ^_^

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA! :) KLIK BUTTON LIKE KALAU SUKE...:)

6 8689 biji gula-gula dari mereka :):

Nadiaafarhanaa berkata...

selamat hari guru.. :) cantik blog

M Fizan berkata...

alaaaa dia pilih gamba sama. hahaha. part yang best bila hari guru mesti la tak bawak beg tu. hari merdeka :D

kay_are berkata...

ketuk ketampi 100 kali bese, aku ngan satu kelas pernah kne denda round padang sambil pakai baju uniform sebab lambat hantar buku je.. ape pun selamat ari guru!! ^__^

Mummy Sher berkata...

hai si comel yg bermata bolatttt..Mummy dah follow balik. Mummy yg ke 700..yeayyyy!!!

Unknown berkata...

mummy follow cni:)

Cikra berkata...

ketuk ketampi tak pernah tapi lari keliling sekolah 10 pusingan pernah.ekeke

bila ingat zaman sekolah balik,mesti rasa lucu