❤PESANAN DARI TUAN TANAH❤

❤Holla my readers n stalkers ..:)
❤Blog ini adalah blog peribadi yang mane kadang2 saya akan bercerita tentang life,
love dan ape yang saye rase saye nak kongsikan ngan korang sume . :)
❤Ahaa..bila masuk ke sini , sila jaga adab anda...:)
❤Korang boleh tinggalkan link korang kat shoutbox ..
❤Saya akan menjejaki jejak anda kembali..:)
❤Kalau rase blog ni menarik, boleh follow and i'll follow back...:)

Malaysia makin tak selamat? PART 2

Salam .
Hye all :)


Sambungan daripada entry nie

Tiba tiba handphone aku berbunyi ... Rupa-rupanya mak call . 

"Hello . Angah , ade dekat bus stop lagi ke?

"Hello mak . Ha,ah . Ada kat bus stop lagi . Lambat la bas nie . "

"Sorang sorang ke? Hati hati tau . Tadi mak nampak ada satu motor nie ke hulu ke hilir depan umah kite .

"Ye ke? tadi pon ade dua motor ke hulu ke hilir dekat dekat bus stop nie . Takot la mak . :( "

"Jap lagi mak suruh safwan datang temankan .

Tunggu punya tunggu , batang hidung adik aku pon tak nampak . Aku dah makin risau bila lelaki lelaki bermotor tu macam makin rapat dengan aku . Dah la aku sensorang je kan . Petang tu pulak , lengang je tak macam selalu . :( 

Beberapa minit lepas tu , lalu sebuah teksi dan aku dengan lajunya melambai tangan ke arah teksi tersebut . Laju laju aku buka pintu . 

"Anak nak pegi mana

"Pakcik, saya nak ke Melaka Sentral .

"Okey Hari nie bas sume mogok . Ada isu dalaman ape kebenda ntah .

"Ouh..patot lah saya tunggu nak dekat sejam bas tak sampai sampai .

"Tu lah . Nak , tadi masa pakcik nampak anak  dari jauh tadi pakcik dah cakap . " Eh, budak nie berani betol . Dia sorang je pompuan . Kat belakang ada lima orang lelaki ." Kalo anak tak tahan teksi tadi pon, memang pakcik nak berhenti . "

"Ye ke pakcik? Lima orang ? Aduhh ..Saya tak tengok belakang dah mase tu . Takot . :(

"Takpela, sekarang syukur anak selamat n tak ape ape . "

" Alhamdulillah pakcik . Syukur takde pape yang berlaku . Risau jugak , sebab baru baru nie dekat area rumah saya nie ada pompuan kena ragut sampai mati . "

" Haaa . Ada kuar kat tv hari tu pasal berita tu . Hati hati la lepas nie nak . Macam macam boleh jadi . " 

Tiba tiba handphone aku berbunyi lagi . Panggilan dari mak lagi  . 

"Angah , kat mana ? "

"Dalam teksi mak . Lambat lah safwan datang . "

"Dia kalo dah tido , payah nak bangun . Nasib baik takde pape yang jadi . "


Selepas kejadian tu , seriusly aku trauma untuk pegi mana mana sorang diri . Bayangkan, tak jauh daripada rumah pon dah tak rase selamat . 

Pesanan untuk kaum kaum hawa di luar sana , make sure korang jangan ke tempat tempat yang agak sunyi sorang diri . Korang sebenarnya sedang diperhatikan . BE CAREFUL ...
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA! :) KLIK BUTTON LIKE KALAU SUKE...:)

5 8689 biji gula-gula dari mereka :):

ezy.fia berkata...

dpn umh sendiri pon dh xslmat skrg ni..
='(

❤Mrs. Myra❤ berkata...

@ezy Chiaki
tau takpe..:(
kena more berhati2 lepas nie ..

kay_are berkata...

nasib takde pape jadi.. nasib gak pakcik teksi datang sebagai hero penyelamat.. lain kali nak g mane kne suruh adik teman..

❤Mrs. Myra❤ berkata...

@kay_are
kalo pacik teksi tu takde, tak tau la jadi ape..=__=

Unknown berkata...

nice!!
coklat, doorgift,
door gift